Sledujete návštěvníky svého webu?

30.3.2015 16:19 | Petr Jeřicha

Opakování je matka modrousti

Rozhodli jsme se využít náš blog a napsat krátký článek na téma, které s našimi novými klienty řešíme velmi často - měření a sledování návštěvnosti webu či internetového obchodu.

Možná si říkáte, že v dnešní době je měření návštěvnosti pomocí nástrojů typu Google Analytics běžnou věcí. Pak vězte, že bohužel takovou samozřejmostí to stále není. O to horší je, když k nám přijde klient, provozovatel internetového obchodu, a my mimochodem zjistíme, že jeho eshop neměří konverze prodejí, nevyhodnocuje z jakých zdrojů je konverze nejvyšší a tím pádem velmi často neefektivně investuje do propagace eshopu.

Začněme od základů...

A proto pro zopakování začněme pěkně od začátku. Základem by mělo být měřit samotnou návštěvnost webových stránek, například pomocí zdarma dostupného nástroje Google Analytics. Tento nástroj umí odesílat pravidelné PDF reporty na váš email a zajistit vám tak pravidelnou dávku informací "co se s vaším webem děje".

Z důkladnějšího zkoumání můžete zjistit i mnohem detailnější informace o návštěvnících vašeho webu či eshopu - např. jak dlouho návštěvníci na vašich stránkách zůstávají, jaké části webu jsou nejnavštěvovanější, kolik stránek vašeho webu si průměrně jeden návštěvník prohlédne a tak dále. V posledních letech je také velmi zajímavé sledovat nárůsty návštěv z mobilních zařízení typu tablet či mobilní telefon. I toto Google Analytics měří a vyhodnocuje.

Míra konverze aneb správné zacílení reklamy

U internetových obchodů by pak samozřejmostí mělo být měření tzv. konverzního poměru. Tedy procenta návštěvníků, kteří se mění ve vaše zákazníky. A samozřejmě vyhodnocovat, z jakých zdrojů je konverzní poměr nejvyšší a na něj se tak dále zaměřit při propagaci vašich služeb a produktů.

 

Rádi vám budeme nápomocni...

Zajímá vás téma měření a analýz návštěvnosti? Ozvěte se nám či se stavte na dobrou kávu a my vám rádi pomůžeme! Základní kontrolu nastavení vašeho webu nabízíme nyní úplně ZDARMA!